کتاب نوآوری باز خدماتی (بازنگری در کسب و کار با هدف رشد و رقابت در زمانه ای نوین) نوشته هنری چسبرو با ترجمه سید کامران باقری
بخش خدمات به مهمترین بخش اقتصادکشورها تبدیل شده است، اما جای شگفتی است که دانستههای ما از چگونگی پیشرفت و بهبود کسبوکارهای خدماتی بسیار ناچیزاند. آن چه درباره نوآوری میدانیم ریشه در دنیای محصولات و فناوریهای نو دارد؛ اما دنیای خدمات با محصولات و فناوریها بسیار متفاوت است. اگر بنا بر این است که در قرن بیستویکم در زمینه نوآوری پیشرفتی کنیم ناگزیر از آموختن نوآوری در کسبوکارهای خدماتی هستیم. اما الزام برای آموختن نوآوری خدماتی، دلیل دیگری هم دارد.بیشتر شرکتهای تولیدی محصول پایه در خطر افتادن به دام ـ معمولی شدن – هستند. در این دام، شرکتها همچنان به نوآوری در محصول ادامه میدهند تا اینکه در مییابند از این کار سودی نمیبرند یا سودشان بسیار ناچیز است. سرآمدی در نوآوری خدماتی راهی مناسب برای گریز از این دام است. آموزههای کاربردی این کتاب، خوانندگانش را در شناخت ریشهای چالشها و فرصتهای نوآوری خدماتی در کسبوکارهای خدمات پایه و محصول پایه یاری میدهد و برای سیاستگذاران علم و فناوری، مدیران شرکتها و تمامی اساتید و دانشجویان مدیریت نوآوری مفید و آموزنده خواهد بود.
چسبرو در این کتاب پارادایم نوآوری باز را وارد حوزه خدمات کرده و از روند فزاینده خدماتی شدن میگويد. آموزههای اين کتاب هم برای بنگاههای خدماتی و هم توليدی بسیار کاربردی و کلیدی است. حرکت برنامهريزیشده به سوی خدماتی شدن در قالب پارادایم نوآوری باز میتواند رمز موفقیت و تمایز بسیاری از کسبوکارها باشد.
اين اثر درخشان هنری چسبرو نخستين کتابی است که در باب نوآوری خدماتی در ايران منتشر میشود. آموزههای اين کتاب به يک اندازه برای بنگاههای خدماتی و توليدی مفيد و کاربردی است.
شما عزیزان میتوانید کتاب نوآوری باز خدماتی نوشته هنری چسبرو که توسط انتشارات رسا منتشر شده است را به صورت ایترنتی از فروشگاه آنلاین سروشگان تهیه نمایید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.