طراحی پیامهای آموزشی
طراحی پیامهای آموزشی را می توانیم پاسخ به این سؤال بدانیم که چگونه از طریق بیان , نوشته, تصاویر ثابت یا متحرک , چند رسانه ای و منبع های اینترنتی طرح درس خود را به اجرا درآوریم. طراحی پیامهای آموزشی شامل کاربرد اصول و نظریه های روان شناسی ( احساس، ادراک، حافظه، انگیزش، یادگیری و …) و ارتباطات ( کلامی و غیر کلامی) و … در زمینه ی طراحی و تولید , انتخاب و ارزیابی پیام ها و ارائه ی آن ها از طریق مجراها و رسانه هاست. تحقيقات در زمينه ی رسانه های آموزشی ـ یادگیری نشانگر این است که اثربخشی هر نوع رسانه ای شدیداً به چگونگی طراحی پیام آموزشی جای گرفته در آن بستگی دارد. کتاب حاضر به قصد تأمین بخشی از نیازهای افرادی تدوین شده است که در زمینه ی امور مربوط به طراحی و تولید و یا ارزیابی پیام ها و رسانه های آموزشی ـ یادگیری فعال می باشند.این کتاب هفت فصل دارد که عبارتند از:
فصل 1: کلیات
فصل 2: مبانی روان شناختی طراحی پیام های آموزشی
فصل 3: طراحی پیام های آموزشی و ارتباط
فصل 4: طراحی پیام های آموزشی – بیانی
فصل 5: طراحی پیام های آموزشی – نوشتاری
فصل 6: طراحی پیام های آموزشی – تصویری
فصل 7: طراحی پیام های چند رسانهای
كتاب طراحی پیامهای آموزشی محمدحسن امیرتیموری برای دانشجويان کارشناسی رشته ی علوم تربيت مورد استفاده قرار می گیرد و هم اکنون از طریق سروشگان به عرضه درآمده است.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.