مبانی برنامه ریزی آموزشی بهرام محسن پور
برنامه ریزی آموزشی به مفهوم جدید آن شاخهای از علوم تربیتی می باشد که یک قرن از عمر آن میگذرد. این دانش جدید در خلال چند دهه ی اخیر کاربردی وسیع در آموزش و پرورش کشور ها یافته, به طوری که امروزه جزء جدانشدنی مدیریت آموزش و پرورش رسمی تلقی میشود. برنامه ریزی از طرفی مدیران و مسئولان نظام های آموزشی را در اداره و اصلاح دستگاه تعلیم و تربیت یاری می کند و از طرف دیگر ,الگو و شیوه هایی را در خصوص توسعه ی آموزش و پرورش برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز جامعه ارائه میدهد. در برنامه ریزی آموزشی , تعلیم و تربیت با اقتصاد , جمعیت شناسی , جامعه شناسی , آمار , روان شناسی و مدیریت و … گره خورده است و دانشی میان رشته ای به وجود آورده است که کاربرد آن در استقرار یک آموزش و پرروش کارآمد مؤثر واقع شده است. مطالب کتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی بهرام محسن پور در شش فصل با عنوان های زیر تنظیم شده است (برخوردار از جدول و نمودار ). در پایان هر یک از فصول منابع و سؤالاتی برای خود آزمایی آورده شده است.
فصل یک : كليات
فصل دو : سطوح برنامهریزی آموزشی
فصل سه: برنامه ريزی آموزشی در سطح خرد , مؤسسه و اصلاح و نوآوری
فصل چهار : مبانی و اصول برنامه ريزی آموزشی
فصل پنج : رویکرد های برنامه ریزی آموزشی در سطح كلان
فصل شش : الگو های برنامه ريزی آموزشی
كتاب مبانی برنامه ریزی آموزشی بهرام محسن پور ویژه دانشجويان رشته ی علوم تربيتی مقطع كارشناسی (منبع اصلي درس «برنامهريزي آموزشي») به ارزش 2 واحد تدوين و گرداوری شده است. برای خرید این کتاب می توانید از طریق همین صفحه وب سایت سروشگان اقدام کنید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.