خریدکتاب روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی
کتاب روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی علیرضا کاکاوند، به کودکانی استثنایی گفته می شود که برخلاف اکثریت افراد همسن خود در شرایط عادی قادر به سازگاری با محیط نباشند و از نظر فکری، عقلانی، رفتاری و عاطفی با همسالان خود فرق کلی داشته باشند و روش های خاص آموزش و پرورش درباره آنان به کار رود. دانش آموزی که از نظر جسمی یا خصوصیات رفتاری و ذهنی با اکثر دانش آموزان همکلاسان خود تفاوت آشکار داشته و آموزش ویژه ای برای او مناسبتر از آموزش معمولی باشد دانش آموز استثنایی تلقی می شود. لغت استثنائی اصول یک اصطلاح آموزشی است. مربیان آموزش و پرورش و مشاوران راهنمایی در زمره اولین کسانی هستند که به محدودیت های یادگیری،عاطفی، شخصیتی، اجتماعی این افراد پی می برند و باید نسبت به رفع آنها با روش های موجود و همچنین پی گیری ان اقدام نمایند. جای تعجب نیست که گفته شود قسمت اعظم وظایف مشاوران راهنمایی شناخت کودکان استثنائی است و هر روان شناس آموزشی،مشاور راهنمایی، مراقبین بهداشت مدار یا آموزگار را نمی توان یافت که با کودک استثنائی سروکار نداشته باشد. از زمانی که عقب ماندگی ذهنی از شکل های دیگر ناتوانی ذهنی تشخیص داده شد یکی از مضمون های اصلی تعریف ها، مربوط به ناکامی و شکست افراد عقب مانده در سازگاری با محیط پیرامون ان بوده است. تعریف های قدیمی تر برحسب رفتار بزرگسالان بیان شده بود و این تبیین موجب می شد کسانی که با کودکان سروکار دارند دست به پیش بینی های تردید آمیزی درباره آینده ای مبهم بزنند.شیوع عقب ماندگی ذهنی در هر زمان یک درصد کل جمعیت تخمین زده می شود. محاسبه میزان بروز عقب ماندگی ذهنی به دلیل دشواری تعیین زمان شروع آن ممکن است. در بسیاری از موارد عقب ماندگی ممکن است تا مدتها قبل از شناسایی محدودیت های فرد نهفته باقی بماند. همچنین به علت انطباق خوب، گاهی در مرحله خاصی از زندگی فرد نمی توان یک تشخیص قطعی گذاشت. بالاترین میزان بروز در کودکان سنین مدرسه است و اوج آن بین 10 تا 14 سالگی است.اگر شما به کتاب های روانشناسی علاقه مند هستید ما در نشر سروشگان خریدکتاب روانشناسی وآموزش کودکان استثنایی را پیشنهاد می کنیم.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.