مبانی نظری تکنولوژی های آموزشی
تکنولوژی های آموزشی دو جزء اصلی دارد: جزء نرم افزاری ( روش ها , دستور العمل ها , الگو ها , راهبرد ها , طبقه بندی ها و …) و جز سختافزاری( ابزار , وسایل , دستگاه ها و رسانه ها). این دو جزء مکمل یکدیگر هستند و تکنولوژی آموزشی بدون هر یک کامل نخواهد بود. انتقال تکنولوژی نیز باید این دو را با هم در بر داشته باشند تا تکنولوژی به صورت کامل انتقال یابد. کتاب مبانی نظری تکنولوژی های آموزشی در چهار فصل تدوین شده است که در فصل اول کلیاتی پیرامون تعاریف آموزش , تکنولوژی آموزشی و تاریخچه آورده شده است. در فصل دو بعد از بررسی الگو های آموزشی , درباره ی تحلیل آموزشی صحبت شده است که از موضوعات مهم در تهیه برنامه های آموزشی و از نخستین گام هایی است که باید تکنولوژیست آموزشی پیمایش کند. تنظیم و طراحی نظام های مدیریت که پیشبینی و سازماندهی کار ها و فعالیت های محوله به گروه تکنو لوژیست آموزشی است نیز در انتهای فصل دو ارائه شده است. فصل سوم به طراحی اختصاص یافته است. این فصل درباره ی طبقه بندی هدف های آموزشی از دیدگاه های مختلف بحث میکند که حاصل این طبقه بندی ها به منزله ی مواد خام اولیه برای طراحی آموزشی ارائه می شود. طراحی آموزشی از بعد خرد و کلان طراحی انگیزه های آموزش , انتخاب رسانه های آموزشی در تعیین راهبرد های یادگیری به ترتیب عنوان های مباحث دیگر فصل سوم را تشکیل داده است. در فصل چهار یک الگوی عام برای ارزش یابی برنامه های آموزشی بررسی میشود و در پایان این فصل الگوی پیشنهادی مطرح میشود. فهرست مطالب این کتاب به شرح زیر می باشد:
فصل اول : کلیات
فصل دوم : آماده سازی
فصل سوم : طراحی
فصل چهارم : اجرا و ارزشیابی
این کتاب هم اکنون توسط نشر سروشگان به عرضه درامده است.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.