کتاب روانشناسی کودکان با نیازهای ویژه: چگونه مغز با نیازهای ویژه یاد میگیرد
How the Special Needs Brain Learns Learning Disabilities
درباره کتاب:
کتاب روانشناسی کودکان با نیازهای ویژه: چگونه مغز با نیازهای ویژه یاد میگیرد نوشته دیوید ای. سوسا David A. Sousa ترجمه احمد یارمحمدیان و محمدباقر کجباف که توسط انتشارات سمت چاپ و منتشر شده است، علاوه بر رفع نیاز متون درسی روانشناسی کودکان استثنایی، در «درسهای اختلالات یادگیری»، «اختلالات رفتاری کودکان» در رشتههای روانشناسی و علوم تربیتی نیز می تواند به عنوان منبع دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد.
کتاب روانشناسی کودکان با نیازهای ویژه نوشتهی دیوید ای. سوسا و ترجمهی دکتر احمد یارمحمدیان و دکتر محمدباقر کجباف، یکی از منابع جامع و کاربردی در زمینهی ناتوانیهای یادگیری کودکان است. این کتاب با رویکردی علمی و عملی، به بررسی چگونگی یادگیری مغز کودکان با نیازهای ویژه پرداخته و راهکارهایی برای بهبود عملکرد آموزشی و تربیتی این کودکان ارائه میدهد.
این اثر شامل فصلهایی است که به موضوعاتی مانند ناتوانیهای گفتاری، خواندن، نوشتن، حساب، اختلالات خواب، اختلالات رفتاری و عاطفی، و همچنین کودکان اوتیستیک میپردازد. نویسنده با استفاده از دانش عصبشناختی، تلاش کرده است تا مشکلات یادگیری کودکان را از دیدگاه علمی بررسی کند و در پایان هر فصل، راهبردهای عملی برای مربیان و والدین پیشنهاد دهد.
این کتاب برای اساتید دانشگاه، دانشجویان رشتههای روانشناسی و علوم تربیتی، و همچنین والدین و مربیان کودکان با نیازهای ویژه، منبعی ارزشمند و کاربردی محسوب میشود. اگر به دنبال منبعی جامع برای درک بهتر ناتوانیهای یادگیری و ارائهی راهکارهای موثر هستید، این کتاب انتخابی مناسب خواهد بود.
چکیده کتاب:
این کتاب ناتوانیهای یادگیری را از دیدگاه کارکرد مغزی و علوم عصبشناختی تبیین کرده و در پایان هر فصل مجموعهای از راهبردهای قابل ملاحظه را به عنوان راهبردهای عملی برای استفاده مربیان در امر آموزش و درمان این کودکان پیشنهاد نموده است. موضوعات مطرح شده در این کتاب عبارتاند از: چگونگی یادگیری مغز و چگونگی تفاوت مغزها در یادگیری، مطالبی پیرامون توجه و دقت و مشکلات ناشی از آن، انواع ناتوانیهای یادگیری ویژه از قبیل: ناتوانیهای گفتاری، خواندن، نوشتن و حساب، اختلالات خواب، اختلالات رفتار-عاطفی، کودکان اوتیستیک، و در نهایت در یک جمعبندی کلی، انواع مداخلههایی را که امروزه در کلاسهای درس به آن نیاز است مورد بررسی قرار میدهد.
فهرست کتاب:
فصل اول- چگونگی یادگیریهای مغز
فصل دوم: چه وقت مغزها متفاوت میشوند
فصل سوم: اختلالات توجه
فصل چهارم: ناتوانیهای گفتار
فصل پنجم: ناتوانیهای خواندن
فصل ششم: ناتوانیهای نوشتن
فصل هفتم: ناتوانیهای ریاضیات
فصل هشتم: اختلالات خواب
فصل نهم: اختلالات رفتاری و عاطفی
فصل دهم: درخودماندگی (اتیسم)
فصل یازدهم: نتیجهگیری
خرید کتاب روانشناسی کودکان با نیازهای ویژه؛ دیوید سوسا و سایر کتابهای روانشناسی، علوم تربیتی و انتشارات سمت در فروشگاه آنلاین کتاب سروشگان
سفارش تلفنی 02166591779
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.