کتاب مبانی و اصول عصب شناختی یادگیری و تربیت اثر علی نوری
کتاب حاضر برای دانشجویان رشته مطالعات ذهن، مغز و تربیت در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «علوم اعصاب تربیتی» به ارزش 3 واحد تدوین شده است و برای دانشجویان رشته علوم تربیتی نیز قابل استفاده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقهمندان نیز از آن بهرهمند شوند.
علوم اعصاب بهعنوان یکی از منابع مهم اطلاعاتی در نظریه و عمل تربیتی، در دهههای اخیر بینشهای تازهای درباره سازوکارهای عصبی مرتبط با یادگیری و رشد ارائه داده است. نظریهپردازان و برنامهریزان تربیتی میتوانند با تکیه بر مبانی و اصول عصبشناختی یادگیری، درک جامعتری از ماهیت پدیدههای تربیتی کسب کنند و در نتیجه، سیاستها و برنامههای مدارس را ارتقا دهند. این کتاب با نگاهی جامع به پیشینه نظری و تجربی مرتبط با مطالعات عصب-تربیت، به بررسی و تفسیر این مبانی و اصول و همچنین کاربردهای تربیتی آنها میپردازد. هرچند این مجموعه از اصول و رهنمودها نمیتواند تمامی دلالتها و کاربردهای تربیتی پژوهشهای علوم اعصاب را پوشش دهد، اما بخش وسیعی از دانشی معتبر و قابل استناد را در اختیار قرار میدهد که با اطمینان میتوان از آن در سیاستگذاری و اجرای برنامههای آموزشی بهره برد.
فهرست کتاب
پیشگفتار
فصل اول: تبیین پیوند میان علوم اعصاب و تربیت: ضرورت و امکان
فصل دوم: سیر تحول رابطه علوم اعصاب و تربیت
فصل سوم: روششناسی پژوهش در مطالعات عصب تربیت
فصل چهارم: سازوکارهای عصبی زیربنای یادگیری و تربیت
فصل پنجم: اصول یادگیری
فصل ششم: رهنمودهای آموزشی
فصل هفتم: موانع و فرصتها
منابع
فارسی
انگلیسی
فهرست اشکال و جداول
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.