کتاب حقوق اسراسر تجاری اثر ابراهیم رهبری
کتاب حاضر برای دانشجویان رشته حقوق در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان منبع کمکی دروس «حقوق اطلاعات» و «حقوق رقابت» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی سایر علاقهمندان نیز از آن بهرهمند شوند.
حقوق اسرار تجاری از مفاهیمی است که در حقوق ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته و تاکنون پژوهش جامعی برای شفافسازی آن انجام نشده است، در حالی که توسعه اقتصاد داخلی وابسته به حمایت از دستاوردهای فکری و اسرار تجاری، ایجاد بستری مناسب برای رقابت سالم و مشروعیتبخشی به اطلاعات محرمانه تجاری است. علاوه بر این، جذب سرمایهگذاری خارجی و حضور مؤثر در تجارت بینالملل نیازمند رفع خلأهای حقوقی و تقویت همگرایی بینالمللی در حوزههای مختلف مالکیت فکری است. بر این مبنا، نویسنده در این پژوهش به بررسی بنیانهای حقوق اسرار تجاری در نظامهای حقوقی امریکا، فرانسه، انگلستان و اسناد بینالمللی پرداخته و قواعد آن را با چارچوب حقوق ایران مقایسه میکند.
فهرست کتاب
علائم اختصاری
پیشگفتار
بخش اول: شناخت اسرار تجاری
فصل اول: مفهومشناسی اسرار تجاری
فصل دوم: مصادیق اسرار تجاری
فصل سوم: اسرار تجاری و مالکیتهای فکری
بخش دوم : قواعد ماهوی حمایت از اسرار تجاری
فصل اول: مبانی موجهه حمایت از اسرار تجاری
فصل دوم: حمایت از اسرار تجاری در روابط امانی
فصل سوم: حمایت از اسرار تجاری به موجب قراردادهای محدودکننده
فصل چهارم: حمایت از اسرار تجاری در صورت فقدان رابطه قراردادی
فصل پنجم: حمایت بینالمللی و حمایت کیفری از اسرار تجاری
بخش سوم: قواعد شکلی حمایت از اسرار تجاری
فصل اول: دعاوی اسرار تجاری
فصل دوم: وسایل جبران خسارت در دعاوی اسرار تجاری
جمعبندی نهایی
منابع و مآخذ
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.